تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد
سرخط خبرها

تیم خراسان رضوی در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور| فرصت عالی برای دوبنده ملی

  • کد خبر: ۹۵۳۸۵
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
تیم خراسان رضوی در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور| فرصت عالی برای دوبنده ملی
تیم خراسان‌رضوی به رقابت‌های کشتی آزاد بزرگ‌سالان قهرمانی کشور روانه شد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های کشتی آزاد بزرگ‌سالان قهرمانی کشور در حالی از فردا در شهر گرگان آغاز می‌شود که تیم خراسان‌رضوی شب گذشته به این پیکار‌ها اعزام شد؛ مسابقاتی که امسال با ویژگی‌های متفاوتی در مقایسه با سال‌های گذشته برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها قرار‌گرفتن این پیکار‌ها در چرخه انتخابی دوبنده تیم ملی است.

در سال‌های قبل هم گاه‌و‌بی‌گاه مسابقات قهرمانی بزرگ‌سالان کشور ملاکی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی آزاد بود، اما امسال پژمان درستکار، در قامت سرمربی تیم ملی، در رأس کمیته فنی متشکل از مجید خدایی، محسن کاوه، بهروز یاری، مصطفی میرعمادیان و بهنام احسان‌پور این آوردگاه را بخشی از چرخه انتخابی تیم ملی ساخته است.

بر اساس اعلام فدراسیون و تأیید کمیته فنی نفرات اول این مسابقات به‌طور مستقیم دوبنده تیم ملی را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا به تن خواهند کرد و نفرات دوم و سوم هم به جام بین‌المللی تختی خواهند رفت تا از طریق سهمیه حضور در این جام همچنان شانس پوشیدن دوبنده ملی را در مسابقات آسیایی چین و جهانی صربستان داشته باشند. تیم مشهد متشکل از ۱۲‌نفر در ۱۰ وزن شب گذشته عازم این مسابقات شد تا حالا بعد از سال‌ها کشتی مشهد با توجه به شرایط موجود شانس این را داشته باشد تا بار دیگر در تیم ملی بزرگ‌سالان صاحب یک دوبنده طلایی شود.

خراسان؛ تلفیق تجربه و جوانی

تیم کشتی آزاد خراسان‌رضوی متشکل از ۱۲ آزادکار در ۱۰ وزن درحالی عازم این رقابت‌هاست که از چند ماه قبل مسابقات انتخابی مختلفی در سطح استان برای تشکیل این تیم و انتخاب نفرات اعزامی برگزار شده بود؛ تیمی که خروجی آن متشکل از چند چهره جوان و البته چند آزادکار باتجربه برای حضور در این مسابقات بود.

تیم کشتی آزاد خراسان در این دوره از مسابقات در وزن ۵۷‌کیلوگرم احمد جوان و رضا خلاقی را در ترکیب خواهد داشت. آزادکاران استان در ۶۱ سجاد ترغو، در ۶۵ کیلوگرم رضا قنبرزاده، ۷۰ کیلوگرم هادی محمدی، ۷۴ کیلوگرم محمد محولاتی، ۷۹ کیلو علیرضا محمدی و مجید باقری، ۸۶ کیلوگرم سجاد حسین‌آبادی، ۹۲ مصطفی نجفی، ۹۷ کیلو اسماعیل نجاتیان و بالاخره در ۱۲۵‌کیلوگرم رضا ارجی هستند که راهی این مسابقات شده‌اند.

تمام شانس‌های خراسان برای کسب دوبنده ملی

اسماعیل نجاتیان و احمد محمدنژاد جوان ۲ چهره نام‌آشنای تیم اعزامی خراسان به مسابقات قهرمانی کشور هستند که از همین حالا علاقه‌مندان کشتی خراسان به این ۲ نفر برای رسیدن به دوبنده ملی دل بسته‌اند؛ ۲ چهره در ۲ وضعیت کاملا متفاوت.

احمد جوان در ابتدای راه و بسیار جوان است که توانسته است در یکی‌دو سال اخیر خودش را در رده جوانان و حتی امید‌ها به اثبات برساند و توجه کادر فنی تیم ملی را به خود جلب کند. او در قهرمانی امید‌های جهان، یک برنز ارزشمند را به ارمغان آورده و عنوان‌دار مسابقات جوانان و ارتش‌های جهان نیز هست. در سوی مقابل اسماعیل نجاتیان، کاپیتان تیم اعزامی، چهره‌ای حالا دیگر در سال‌های پایانی قهرمانی خود است؛ چهره‌ای که طی سال‌های اخیر همواره در نزدیکی دوبنده تیم ملی بوده، اما هر بار به یک دلیلی او از رسیدن به این افتخار بازمانده است. نجاتیان این‌بار در آوردگاه قهرمانی کشور می‌خواهد بی‌حرف‌و‌حدیث اول شود تا در قهرمانی آسیا دوبنده تیم ملی را بپوشد. البته در‌این‌میان چهره‌هایی، چون سجاد ترغو و مصطفی نجفی هم ممکن است همه را شگفت‌زده کنند.

غافل‌گیری احتمالی در گرگان

قاسم فیلابی، سرمربی تیم اعزامی خراسان به رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگ‌سالان کشور است؛ مردی که به موفقیت شاگردانش خوشبین است و در‌این‌باره می‌گوید: تیم ما ترکیبی از باتجربه‌ها و جوان‌هاست و من به این تیم خیلی خوشبین هستم. وی می‌افزاید: این تیم از دل مسابقات انتخابی استان و از میان دویست‌سیصد کشتی‌گیر جمع‌و‌جور شده و بچه‌ها انگیزه‌های زیادی برای موفقیت دارند. فیلابی خاطرنشان می‌کند: به کسب عنوان توسط آزادکارانمان و رسیدن به دوبنده ملی ناامید نیستیم.

این در‌حالی است که اسماعیل نجاتیان، کاپیتان تیم اعزامی خراسان به این مسابقات، درباره احتمال رسیدن جوانان خراسانی به موفقیت در این تورنمنت و کسب دوبنده ملی می‌گوید: دور‌ازدسترس نیست. خود من سال‌۸۶، ۸۷ در مسابقات قهرمانی کشور به‌عنوان یک جوان به روی تشک رفتم و توانستم آن‌موقع همه حریفانم از احسان لشگری گرفته تا حاجی‌پور را شکست دهم. الان هم ما جوان‌هایی داریم مثل احمد جوان که می‌توانند همه را غافل‌گیر کنند. وی می‌افزاید: اگر جوانان تیم ما به خودباوری لازم برسند، می‌توانند در گرگان نمایشی غافل‌گیرکننده داشته باشند. او درباره ۲ رقیب اصلی‌اش در مسیر قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشور اظهار می‌کند: محمدیان و شعبانی ۲ رقیب اصلی من هستند که امیدوارم بتوانم آن‌ها را ببرم و به دوبنده تیم ملی برسم.

امید ویژه در غیاب بزرگان

نفرات اول تا سوم مسابقات جهانی که عمدتا چهره‌های نامی کشتی آزاد کشور هستند، در این مسابقات غایب‌اند تا این فرصت طلایی برای آزادکارانی باشد که در اندازه‌های قهرمانی کشور می‌درخشند؛ فرصتی برای دیده‌شدن در چرخه انتخابی و حتی پوشیدن پیراهن تیم ملی در قهرمانی آسیا. مجید خدایی، چهره مشهدی کمیته فنی مسابقات، درباره تیم خراسان و شانس‌های مشهدی رسیدن به دوبنده تیم ملی می‌گوید: تیم خراسان اردو‌های زیادی را گذرانده است و در چند وزن نیز شانس دارد.

معتقدم احمد جوان یکی از کشتی‌گیران خوب و جوان مشهدی است که مسیر درستی را در پیش گرفته است و باید همه به او کمک کنند تا آینده کشتی خراسان باشد. وی می‌افزاید: معتقدم جوان می‌تواند در آینده وزن اول تیم ملی را در المپیک تأمین کند.
رقابت‌های کشتی آزاد بزرگ‌سالان قهرمانی کشور از فردا در سالن آزادی شهر گرگان آغاز می‌شود و به‌مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->